RETUR OG REKLAMASJON

RETUR I NORGE

Retur av vare kjøpt i vår nettbutikk

Takk for at du har handlet et plagg fra Tufte! Alle som handler varer i nettbutikken, med levering til adresse i Norge, har mulighet til å returnere ubrukt/uåpnet vare innenfor 14 dager i henhold til kjøpsloven. Retur godtas kun for varer kjøpt direkte fra tuftewear.no. For varer kjøpt via en av Tufte Wear sine detaljhandelspartnere, ta kontakt direkte med butikken for å avtale bytte eller retur. Under finner du informasjon om hvordan du går frem for å returnerevarer fra vår nettbutikk.

Har du brukt lojalitetspoeng på ordren din?
Les mer om hvordan tilbakebetaling av poeng og resterende beløp blir gjort opp lenger ned i teksten her*

FREMGANGSMÅTE RETUR:

HVORDAN RETURNERE EN ELLER FLERE VARER

Ordre lagt i vår nettbutikk kan returneres innen 14 dager fra kjøpet er fullført. Du vil motta en refusjon på prisen du har betalt for produktet/produktene du refunderer, minus returfrakt på NOK 79,-. Bytte er dessverre ikke mulig i dagens løsning, men vi jobber med å finne en løsning for dette i nærmeste fremtid.

Stegene for å returnere varer hos oss er som følger: 

1. GÅ INN PÅ:
https://tuftewear.returnbird.com/

Bruk e-posten som ble brukt til det opprinnelige kjøpet, samt ordrenummeret for å søke opp din ordre.

Etter å ha gitt korrekt e-post og ordrenummer:

Vær nøye på å registrere alle plagg som returneres ved å klikke på + knappen til venstre for produktet du ønsker å returnere, så velge antall du skal returnere og returårsak. Dette forhindrer forsinkelser hos oss, ved at registrert retur stemmer overens med det som er blitt returnert med din sending.

 2. GODKJENT/AVSLÅTT

Om returen din blir automatisk akseptert, vil du bli sendt videre til neste steg.  

3. BOOK RETURFRAKT OG PAKK VARENE

Følg instruksjonene i returportalen vår. Når du har booket returfrakten vil du få en e-post. Denne inneholder en QR-kode du kan scanne på ett av Posten/Bring sine innleveringssteder.

Der vil du motta en returklistrelapp som du klistrer på pakken med returproduktene. Lever så pakken til en medarbeider på innleveringsstedet. 

4. MOTTA DIN REFUSJON

I løpet av noen få arbeidsdager etter at din retur er ferdigbehandlet hos en av våre returbehandlere på vårt returlager, vil du motta refusjon via den betalingsmåten du benyttet deg av. Returfrakten på NOK 79,-, vil bli trukket fra dette. 

Merk at det kan ta noe lengre tid i kampanje/ferieperioder.

OM RETUR OG BYTTE, VIKTIG INFO!

Husk at plagg må være ubrukt og i original stand for å kunne sendes tilbake. Alt av pakninger og merkelapper må følge med i retursendingen din. Undertøy og badeshorts kan dessverre ikke returneres eller byttes da vi ikke kan videreselge disse, av hygieniske årsaker. 

Retur på grunn av feil fra oss som selger, krediteres fullt ut men må avtales med oss på mail, post@tuftewear.no. Varer som returneres i oppkrav vil ikke bli hentet. Ikke lagerførte varer (forundringspakker, bestilling- og spesialvarer) krediteres ikke, og tas ikke i retur.

*Har du brukt lojalitetspoeng på ordren din?
Da fordeler rabatten seg ut over produktene i ordren din. Ved retur av produkter blir du refundert poengene som tilsvarer rabatten på produktet du refunderer + beløpet som gjenstår etter rabatten.

Eksempel 1:
Pris produkt: 1000
Poeng brukt: 1000 = rabatt 100kr
Betalt for produkt etter poeng = 900 kr
Ved retur mottar du 1000 poeng tilbake på poengsaldo + 900 kr tilbake via benyttet betalingsmetode.

Eksempel 2:
Ordretotal: 2000 kr
Pris pr produkt: 1000 kr
Poeng brukt totalt: 2000 = rabatt 200kr
Retur av 1 produkt i ordren á 1000kr:
Betalt for produkt etter poeng = 900 kr
Poeng brukt pr produkt i ordren: 2000 poeng / 2 = 1000 poeng
Ved retur mottar du 1000 poeng tilbake på poengsaldo + 900 kr tilbake via benyttet betalingsmetode.

SPØRSMÅL?

Fant du ikke svar på det du lurte på? Send oss en mail da vel! Vi hjelper deg så snart vi har anledning. Mailadressen er post@tuftewear.no

Retur av vare kjøpt ved annet utsalgssted

Varer som er kjøpt i fysisk butikk eller annen nettbutikk enn vår skal returneres til utsalgssted hvor varen er kjøpt. Slike returer skal ikke sendes til Tufte Wear da returrett kun gjelder der varen er kjøpt.

GI bort en gave fra Tufte?

Den som mottar gaven fra deg trenger å vite ordrenummeret på bestillingen din, denne finner du på ordrebekreftelsen du mottar på mail ved bestilling.

Et tips er å skrive denne på en lapp du legger ved gaven. Det er ikke alle som er komfortable med å spørre om denne etter de har fått en gave, og vi ønsker ikke gaver som blir liggende bakerst i skapet fordi størrelsen eller fargen ikke ble helt rett.

Merk at alt av lapper og pakninger må medfølge ved retursending og at plaggene må være ubrukt. Underbukser og badeshortser tas ikke i retur av hygieniske årsaker.

Har du spørsmål? Send en mail til post@tuftewear.no så hjelper vi deg

Fått gave kjøpt fra Tufte?

Ønsker du å returnere en gave kjøpt på vår nettside? Det fikser vi!

Gaven kan da byttes i gavekort i nettbutikken vår, slik at du kan bestille ny vare. Gavekortet er gyldig i ett år fra utstedelsesdato. For å kunne behandle returen trenger vi ordrenummeret fra den opprinnelige bestillingen. Den som har gitt deg gaven har mottatt ordrenummeret i ordrebekreftelsen fra oss. Legg en lapp i pakken med tydelig skrevet ordrenummer, i tillegg til din mailadresse.

Du vil motta gavekortkoden på mail så snart vi har mottatt og behandlet retursendingen din.

Retursendinger adresseres til oss:
Tufte Wear AS
Postboks 34
1326 Lysaker

Merk at alt av lapper og pakninger må medfølge ved retursending og at plaggene må være ubrukt. Underbukser og badeshortser tas ikke i retur av hygieniske årsaker. Også om disse er innhold i en gaveeske i kombinasjon med andre varer.

Ønsker du returetikett til sendingen din?
Vi kan være behjelpelige med returetikett, send oss i så fall en mail på post@tuftewear.no med ditt fulle navn, adresse, postnummer og sted, i tillegg til ordrenummeret. Deretter vil du motta en returetikett på mail som må printes ut og limes utenpå retursendingen. 79,- i fraktkostnad vil da bli trukket fra gavekortbeløpet som utstedes per mail etter vi har mottatt returen din. Returen leverer du på Postkontor eller Post i butikk.

Har du ikke ordrenummeret?

Fortvil ikke. Kontakt oss på mail skal vi hjelpe deg å finne riktig ordrenummer! Vi trenger da navnet på personen du har fått gaven av, i tillegg til å vite hva slags vare du skal returnere.
Mailadressen er post@tuftewear.no

RETUR - INTERNASJONALE ORDRE

Retur og bytte

RETUR

Vi har 30 dagers returrett på alle kjøp.

Merk at du som kunde selv må stå for frakt- og tollkostnader ved retur utenfor Norge.

Så lenge en vare fortsatt er i sin opprinnelige tilstand, inkludert emballasje og lapper, kan de returneres. Hygiene og kundenes sikkerhet er viktig for oss, så enkelte varer kan ikke returneres:, dette gjelder inkludert undertøy og badetøy.

Vennligst fyll ut og send vårt RETURSKJEMA og plagget du vil returnere til oss:

Tufte Wear AS
Postboks 346
1326 Lysaker
NORWAY

Vi refunderer pengene dine så snart retursendingen din er mottatt og behandlet. Du vil da motta en e-post med bekreftelse på refusjonen.

BYTTE

Vi tilbyr dessverre ikke bytter. Hvis du ønsker en annen størrelse eller farge, kan du returnere varen du har mottatt og legge inn en ny bestilling.

Hvis du returnerer en vare innen 30 dager etter kjøp, refunderer vi vareverdien i sin helhet via den opprinnelige betalingsmåten. Vær oppmerksom på fraktkostnader for retur og eventuelle toll og avgifter ikke refunderes.

Har du brukt lojalitetspoeng på ordren din?
Da fordeler rabatten seg ut over produktene i ordren din. Ved retur av produkter blir du refundert poengene som tilsvarer rabatten på produktet du refunderer + beløpet som gjenstår etter rabatten.

Eksempel 1:
Pris produkt: 1000
Poeng brukt: 1000 = rabatt 100kr
Betalt for produkt etter poeng = 900 kr
Ved retur mottar du 1000 poeng tilbake på poengsaldo + 900 kr tilbake via benyttet betalingsmetode.

Eksempel 2:
Ordretotal: 2000 kr
Pris pr produkt: 1000 kr
Poeng brukt totalt: 2000 = rabatt 200kr
Retur av 1 produkt i ordren á 1000kr:
Betalt for produkt etter poeng = 900 kr
Poeng brukt pr produkt i ordren: 2000 poeng / 2 = 1000 poeng
Ved retur mottar du 1000 poeng tilbake på poengsaldo + 900 kr tilbake via benyttet betalingsmetode.

REKLAMASJON

REKLAMASJON

Dersom det er en feil på våre produkter har du mulighet til å reklamere på dette. Reklamasjonen skal gjøres der varen er kjøpt. Har du kjøpt varen i en annen butikk eller nettbutikk enn tuftewear.no må du reklamere der. Husk å ha med kvittering på kjøpet.

Dersom varen er kjøpt i vår nettbutikk sender du oss ordrenummeret det gjelder, i tillegg til bilde og beskrivelse av hva som har skjedd, og hva slags plagg du reklamerer på. Dette sendes på en e-post til post@tuftewear.no 

Vi har normalt svartid i løpet av samme eller påfølgende arbeidsdag. I spesielt hektiske perioder kan det være noe lenger svartid.

Hva kan det reklameres på?

Tufte Wear produserer plagg av høy kvalitet, komfort og slitestyrke. Plaggene skal derfor tåle normal bruk over tid uten skader.

Vi har få reklamasjoner, men de tingene som for eksempel kan skje er:

  • En søm ryker
  • Det går hull i stoffet uten grunn
  • Feil søm/ fasong
  • Andre feil utenom normalen

Enkelte ting kan det dog ikke anses som reklamasjon som et utgangspunkt og det kan være:

  • Hull grunnet slitasje over tid som må anses som normalt
  • Normal nupping – dette vil forekomme på alle plagg basert på bruksmønster
  • Feil grunnet feil bruk eller vask

Vi anbefaler likevel å ta kontakt med oss om du er i tvil, så skal vi sørge for god oppfølging.

Har du mottatt feil vare eller manglet det en vare i forsendelsen?

Om vi skulle ha levert feil produkt eller antall, bes du om å gi oss beskjed så raskt som mulig slik at vi kan få rettet opp feilen. Send oss en E-post til post@tuftewear.no.

Har du fortsatt spørsmål?

Send oss en e-post!